• {{sprak.SprakNavn}} {{sprak.SprakNavn}}
  • {{sprakVariabler[s.stegnavn]}}
{{sprakVariabler["AvbrytSkjemaUtfylling"]}}
{{sprakVariabler["InnloggingWizardKreverInnlogging"]}}: {{sprakVariabler["InnloggingWizardValgfriInnlogging"]}}: {{sprakVariabler["SkjemaNavn"]}}
  • {{sprakVariabler['InnloggingWizardTooltip' + innlogging.InnloggingsTooltip]}}

{{sprakVariabler['LoggInnEpost']}}

{{sprakVariabler['InnloggingWizardTooltipEpost']}}

{{sprakVariabler["GlemtPassordTekst"]}}

*{{sprakVariabler["EpostIkkeRegistrert"]}}

{{sprakVariabler["InnloggingWizardKodeIEpost"]}}

{{sprakVariabler["NullstillPassordTekst"]}}

{{sprakVariabler["AktiveringEpost"]}}

{{sprakVariabler["KontoAktivert"]}}

{{sprakVariabler["AktiveringsLenkeUgyldig"]}}

Nettlesersesjonen er utløpt, og utfylling som ikke er lagret kan være tapt. Vennligst last siden på nytt for å fortsette på skjemaet.

Skjemautfylling

Søknad om parkeringstillatelse for forflytningshemmede

Informasjon

Er du bilfører eller passasjer og har særlig problemer med å bevege deg over lange strekninger, kan du søke om parkeringstillatelse for forflytninshemmede.

Parkeringstillatelse er ment som hjelpemiddel for personer med vesentlig nedsatt forflytingsevne, og som har et særlig behov for parkeringslette på konkrete steder. Tillatelsen er ikke ment som en økonomisk støtteordning.

Legeerklæring: Erklæringen må være godt og nøyaktig utfylt vedr. din medisinske helse, og danner det medisinske grunnlaget for vurderingen.

Søknaden: Det må fremkomme hvorfor det er særlig behov for parkeringslette og hvorfor du ikke kan benytte ordinære parkeringstilbud som fins på stedet. Søknadsskjema må fylles ut nøyaktig, slik at vi får dannet et godt bilde av ditt behov, og slipper unødig lang tid ved behandling av søknaden.

Passasjer: Forflytningshemmede som ikke kjører selv, skal som hovedregel kjøres til bestemmelsesstedet og ledsages inn. Bilen kan deretter flyttes til ordinær parkeringsplass. Det er kun når passasjer ikke kan forlates alene mens bilen flyttes, at parkeringstillatlese gis. Dette må fremkomme av søknad og legeerklæring.

Tillatelsen gis i form av et personlig parkeringskort, som gir deg rett til parkering på merkede parkeringsplasser.

Kortet gjelder i hele Norge og skal plasseres bak frontruten, med forsiden godt synlig. Kortet gjelder også i hele Europa, men da etter de enkelte lands regler.

Tillatelsen gis vanligvis for 2-5 år.

Det må legges ved legeattest og bilde. Du kan laste opp vedleggene direkte fra din PC, eller ettersende pr. post til:

Lund kommune, Moivn. 9, 4460 MOI.

Merk vedleggene med referansekode du får tildelt ved innsending av skjemaet.

Klikk her for å se kriterier for tildeling av parkeringskort for forflytningshemmede- Lund kommune

Forskrift om parkering for forflysningshemmede

Hjelp
Lukk
  1. Klikk på Hjelpesymbol der du trenger hjelp til utfyllingen
  2. Skjemaet lagrer svarene underveis i utfyllingen. Hvis du velger å avbryte ved f.eks. å lukke nettleservinduet eller trykke på Avbryt-knappen og deretter bekrefter at du vil avbryte utfyllingen, vil all informasjon bli borte.
  3. Ingenting sendes inn før du selv ber om det, ved å velge Send inn-knappen. Den kommer fram etter at opplysningene er kontrollert og godkjent på oppsummeringssiden.

Bruk og utfylling

Klikk på hjelpesymbolene for informasjon om utfylling.

* Betyr obligatorisk for utfylling

Etter 20 minutt uten aktivitet kan utfylling av skjema gå tapt.

Klikk på Hjelp øverst til høyre for generell hjelp om skjema.

Vennligst vent...

Loader